close
Blogtrottr
資訊3C 新聞 - 頭條新聞 - Yahoo奇摩新聞
瀏覽 Yahoo奇摩新聞上的最新資訊3C 頭條新聞。尋找最新新聞報導,包括資訊3C頭條新聞、相關分析與意見、照片等。 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
逾96%網友 使用社交網站
Jun 13th 2014, 04:43

中央社 – 

(中央社記者鍾榮峰台北13日電)資策會MIC調查顯示,超過96%台灣網友近期曾使用社交網站。朋友、家人、工作同事、久未聯絡的朋友和其他網友,是網友在網路社群中最常接觸的前5大對象。

資策會產業情報研究所(MIC)公布「網路社群使用現況分析」報告,調查顯示,高達96.2%的台灣網友近期曾使用社交網站,其次為多媒體分享(54.7%)、討論區(39.6%)、部落格(28.9%)、微網誌(15.5%)及照片分享(13.8%)。

資策會MIC統計,網友在網路社群中最常接觸的對象,前5名依序為現實生活圈的朋友(73%)、家人(60.3%)、工作同事(42.4%)、久未聯絡的朋友(35.4%)、網友(27.9%)。

資策會MIC進一步調查網路社群的使用行為,發現網友最常利用網路社群與親友聯繫(82.8%),其次是追蹤喜歡的網友或部落客(46.4%)、追蹤特定的主題性粉絲團(35.1%)、追蹤喜歡的品牌(33.1%)、追蹤有興趣的名人(28.4%)。

資策會MIC產業分析師陳泱璇表示,透過網路社群維繫社交關係,是台灣網友首要使用目的,其次是滿足個人興趣與喜好,其中又以追蹤素人活動優先,例如部落客、主題性粉絲團。1030613

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    papiliosa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()